Vlot en veilig van en naar het stadion
Een dancefeest, een voetbalwedstrijd of een jazz-concert. De voorpret begint bij de aankoop van een toegangskaartje en de reis naar het stadion. Ook na afloop draagt een vlotte terugreis bij aan een positieve beleving van de bezoeker. Daarom streeft de ArenA ernaar om die zogenaamde customer journey zo compleet én zo duurzaam mogelijk te maken.
“Daar waar mogelijk, willen we onze bezoekers positief beïnvloeden”, vertelt Marco Gerrese van de ArenA. “Bijvoorbeeld door hen te informeren over de dresscode bij de Toppers, de beste reismogelijkheden en het laatste nieuws over een evenement. De customer journey gaat wat ons betreft verder dan alleen de duur van het evenement.”
Positief beïnvloeden waar mogelijk
Door vroegtijdig met bezoekers in contact te komen, wil de ArenA invloed uitoefenen op hoe mensen naar het stadion komen. Gerrese: “Als het kan natuurlijk met het openbaar vervoer of georganiseerde busreizen. Dat is beter voor het milieu en voorkomt onnodige files rond de ArenA. Maar ook als mensen met de auto komen, willen we ze snel naar een beschikbare parkeerplaats loodsen. Ons doel is mensen te ontzorgen.”
Advies op maat
De Mobility Portal speelt daarbij een belangrijke rol. Gerrese: “Via toegangskaarten en social media wijzen we bezoekers al op de mogelijkheden die de portal biedt om snel en het liefst duurzaam bij het stadion te komen. Ook verleiden we ze om goed voorbereid op weg te gaan. Door relevante informatie aan te bieden, zorgen we voor een persoonlijk advies. Als we weten dat iemand met de trein komt, gaan we dus geen filemeldingen of alternatieve routes bieden.”
Van alle gemakken voorzien
Ook ín het stadion doet de ArenA er alles aan om de customer journey compleet te maken. “We hebben onlangs onze telecomvoorzieningen uitgebreid en werken aan een WiFi-netwerk voor bezoekers. Zodat voetbalfans straks tijdens een wedstrijd direct een herhaling kunnen zien bijvoorbeeld.”
Onbezorgd op pad
De inspanningen richten zich nu voornamelijk op evenementen in de ArenA. “Maar het zou natuurlijk fantastisch zijn als we, samen met andere evenementlocaties en grote werkgevers in dit gebied, bezoekers en werknemers kunnen voorzien van relevante informatie. Het is een flinke uitdaging om iedereen voor en na een evenement vlot en veilig door het gebied te loodsen. Dankzij een goede customer journey merken bezoekers het liefst zo min mogelijk van wat wij achter de schermen doen om dit voor elkaar te krijgen.”