ArenA best practice voor Green Deal-partners
Over duurzaamheid kun je heel veel praten. Maar het is vooral een kwestie van doen. Er concreet mee aan de slag gaan; dat is de kunst. Amsterdam ArenA doet dat samen met haar Green Deal-partners: stakeholders en leveranciers. Zonder hun inspanningen kan de Amsterdam ArenA haar duurzaamheidsambities niet verwezenlijken. Tegelijkertijd fungeert het stadion voor de Green Deal-partners als een best practice.
Henk van Raan van de Amsterdam ArenA: “Voor een aantal Green Deal-partners was het interessant om hun relaties en achterban te laten zien hoe duurzaamheid in en om het stadion concreet gestalte krijgt. En hoe zij daaraan hebben bijgedragen. Daarom kregen zij de gelegenheid om voor hun relaties een rondleiding te verzorgen langs de tastbare successen in het stadion.”
Olievlek
Zo laat Nuon relaties, consumenten en medewerkers zien hoe de ArenA werkt aan verduurzaming op energiegebied met stadswarmte en -koude en wind- en zonne-energie. Huisinstallateur BAM ‘showt’ de gemoderniseerde installaties en het gebouwbeheersysteem dat een efficiënte aansturing van die installaties mogelijk maakt. Van Raan: “Wat het oplevert? Een kijkje in de keuken werkt als een olievlek: als mensen met eigen ogen zien hoe je duurzaamheid concreet handen en voeten kunt geven, werkt dat heel stimulerend. En voor de Green Deal-partners is het een goede gelegenheid te laten zien wat hun rol is in dat proces.”